Automotive

V posledních letech se v automotive sektoru rozpoutala doslova cenová válka. Ta sice přináší mnoho výhod pro zákazníky, zároveň ale také otázky, jak dlouho je tento stav na trhu udržitelný. Jak řekl ředitel prodeje jedné nejmenované značky „Dříve jsme prodávali auta se slevou, dnes dáváme ke slevám jako bonus auta…“.

Jednotlivé automobilky reagují vedle snižování cen také nárůstem modelových řad, což přináší rozmělňování zákaznických segmentů. Značky se začínají více soustřeďovat na zvyšování loajality a vytěžení celého „životního cyklu“ zákazníka, tzn. více jej vytěžit i v after-sales a v opakovaném nákupu.

Z výzkumů Ipsosu

„pouze 11 % zákazníků servisů využívá loajalitní/věrnostní program“

Zdroj: Ipsos Loyalty Norms, 2014

„důležitější než cena nového vozu je image značky – automobil podle značky vybírá 52 % zákazníků.

Zdroj: Ipsos Automotive konference, 2014


Ipsos Automotive tým

Ipsos Automotive tým se silným mezinárodním zázemím je složen z patnácti analytiků, odborníků a konzultantů na automotive sektor.
Kromě realizace lokálních i mezinárodních projektů se zaměřujeme i na další aktivity rozvoje sektoru jako je pořádání odborných konferencí, článků, benchmarkových studií atd.


Hlavní témata projektů v automotive sektoru:


Distribuce / prodej

  • Měření výkonu externí i interní distribuční sítě (Mystery Shopping)
  • Servisní Mystery Shopping
  • Analýza potenciálu pro cross-sell
  • Školení prodejců / distributorů


B2B výzkumy

  • Rozhodovací proces nákupu firemních flotil
  • Spojenost a loajalita s distribučními centry (autorizované dealerství)
  • Monitoring cen konkurence


Pricing a modely aut

  • Monitoring cen vozů na trhu
  • Cenová citlivost zákazníků
  • Definice hlavních konkurentů
  • Optimalizace modelů aut (Car Clinic)


Spokojenost a loajalita klientů (B2C) / segmentace zákazníků

  • Okamžitá spokojenost klientů po prodejním procesu, after-sales (propojeno na web reporting a automaticky distribuováno na příslušné oddělení / distributory), optimálně pomocí IVR
  • Dlouhodobá spokojenost při používání automobilu
  • Návrh / optimalizace věrnostního programu


Komunikace

  • Testování kampaní (všechny mediatypy), posilování efektivity kampaně
  • Řízení značky
  • Social listening


Kontakt:

Michal Straka

Michal Straka

Product & Business Development Director
michal.straka@ipsos.com
GSM: +420 731 534 206

Arnošt Janeček

Arnošt Janeček

Product & Business Development Director
arnost.janecek@ipsos.com
GSM: +420 605 222 795

Automotive

V posledních letech se v automotive sektoru rozpoutala doslova cenová válka. Ta sice přináší mnoho výhod pro zákazníky, zároveň ale také otázky, jak dlouho je tento stav na trhu udržitelný. Jak řekl ředitel prodeje jedné nejmenované značky „Dříve jsme prodávali auta se slevou, dnes dáváme ke slevám jako bonus auta…“.

Jednotlivé automobilky reagují vedle snižování cen také nárůstem modelových řad, což přináší rozmělňování zákaznických segmentů. Značky se začínají více soustřeďovat na zvyšování loajality a vytěžení celého „životního cyklu“ zákazníka, tzn. více jej vytěžit i v after-sales a v opakovaném nákupu.

Z výzkumů Ipsosu

„pouze 11 % zákazníků servisů využívá loajalitní/věrnostní program“

Zdroj: Ipsos Loyalty Norms, 2014

„důležitější než cena nového vozu je image značky – automobil podle značky vybírá 52 % zákazníků.

Zdroj: Ipsos Automotive konference, 2014


Ipsos Automotive tým

Ipsos Automotive tým se silným mezinárodním zázemím je složen z patnácti analytiků, odborníků a konzultantů na automotive sektor.
Kromě realizace lokálních i mezinárodních projektů se zaměřujeme i na další aktivity rozvoje sektoru jako je pořádání odborných konferencí, článků, benchmarkových studií atd.


Hlavní témata projektů v automotive sektoru:


Distribuce / prodej

  • Měření výkonu externí i interní distribuční sítě (Mystery Shopping)
  • Servisní Mystery Shopping
  • Analýza potenciálu pro cross-sell
  • Školení prodejců / distributorů


B2B výzkumy

  • Rozhodovací proces nákupu firemních flotil
  • Spojenost a loajalita s distribučními centry (autorizované dealerství)
  • Monitoring cen konkurence


Pricing a modely aut

  • Monitoring cen vozů na trhu
  • Cenová citlivost zákazníků
  • Definice hlavních konkurentů
  • Optimalizace modelů aut (Car Clinic)


Spokojenost a loajalita klientů (B2C) / segmentace zákazníků

  • Okamžitá spokojenost klientů po prodejním procesu, after-sales (propojeno na web reporting a automaticky distribuováno na příslušné oddělení / distributory), optimálně pomocí IVR
  • Dlouhodobá spokojenost při používání automobilu
  • Návrh / optimalizace věrnostního programu


Komunikace

  • Testování kampaní (všechny mediatypy), posilování efektivity kampaně
  • Řízení značky
  • Social listening


Kontakt:

Michal Straka

Michal Straka

Product & Business Development Director
michal.straka@ipsos.com
GSM: +420 731 534 206

Arnošt Janeček

Arnošt Janeček

Product & Business Development Director
arnost.janecek@ipsos.com
GSM: +420 605 222 795

Automotive

V posledních letech se v automotive sektoru rozpoutala doslova cenová válka. Ta sice přináší mnoho výhod pro zákazníky, zároveň ale také otázky, jak dlouho je tento stav na trhu udržitelný. Jak řekl ředitel prodeje jedné nejmenované značky „Dříve jsme prodávali auta se slevou, dnes dáváme ke slevám jako bonus auta…“.

Jednotlivé automobilky reagují vedle snižování cen také nárůstem modelových řad, což přináší rozmělňování zákaznických segmentů. Značky se začínají více soustřeďovat na zvyšování loajality a vytěžení celého „životního cyklu“ zákazníka, tzn. více jej vytěžit i v after-sales a v opakovaném nákupu.

Z výzkumů Ipsosu

„pouze 11 % zákazníků servisů využívá loajalitní/věrnostní program“

Zdroj: Ipsos Loyalty Norms, 2014

„důležitější než cena nového vozu je image značky – automobil podle značky vybírá 52 % zákazníků.

Zdroj: Ipsos Automotive konference, 2014


Ipsos Automotive tým

Ipsos Automotive tým se silným mezinárodním zázemím je složen z patnácti analytiků, odborníků a konzultantů na automotive sektor.
Kromě realizace lokálních i mezinárodních projektů se zaměřujeme i na další aktivity rozvoje sektoru jako je pořádání odborných konferencí, článků, benchmarkových studií atd.


Hlavní témata projektů v automotive sektoru:


Distribuce / prodej

  • Měření výkonu externí i interní distribuční sítě (Mystery Shopping)
  • Servisní Mystery Shopping
  • Analýza potenciálu pro cross-sell
  • Školení prodejců / distributorů


B2B výzkumy

  • Rozhodovací proces nákupu firemních flotil
  • Spojenost a loajalita s distribučními centry (autorizované dealerství)
  • Monitoring cen konkurence


Pricing a modely aut

  • Monitoring cen vozů na trhu
  • Cenová citlivost zákazníků
  • Definice hlavních konkurentů
  • Optimalizace modelů aut (Car Clinic)


Spokojenost a loajalita klientů (B2C) / segmentace zákazníků

  • Okamžitá spokojenost klientů po prodejním procesu, after-sales (propojeno na web reporting a automaticky distribuováno na příslušné oddělení / distributory), optimálně pomocí IVR
  • Dlouhodobá spokojenost při používání automobilu
  • Návrh / optimalizace věrnostního programu


Komunikace

  • Testování kampaní (všechny mediatypy), posilování efektivity kampaně
  • Řízení značky
  • Social listening


Kontakt:

Michal Straka

Michal Straka

Product & Business Development Director
michal.straka@ipsos.com
GSM: +420 731 534 206

Arnošt Janeček

Arnošt Janeček

Product & Business Development Director
arnost.janecek@ipsos.com
GSM: +420 605 222 795

Tvorba webových stránek E-solutions.cz

IPSOS s.r.o - výzkumná agentura