Češi fandí lokálním potravinám, v restauracích se ale na jejich původ neptají

5.10.2016

 

Výzkum agentury Ipsos realizovaný v září tohoto roku pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) přinesl unikátní a zajímavá zjištění o postojích Čechů k českým surovinám a potravinám.

Ukázalo se, že přestože v prodeji potravin nadále výrazně dominují super- a hypermarkety, některý z lokálních obchůdků navštěvují alespoň občas tři čtvrtiny Čechů, farmářské a regionální trhy a maloobchody pak více než třetina.

„Zájem o potraviny českého původu je podle všeho dán také tím, že právě při výběru potravin čím dál tím více hledíme na kvalitu a nekupujeme produkty jen proto, že jsou levné. A tím, že 8 z 10 lidí, kteří už někdy vyzkoušeli například farmářské trhy, hodnotí zde nabízené produkty jako kvalitnější než zboží ze supermarketů, se pro mnohé lokální producenti a prodejci stávají preferovanou volbou,“ dodává k tomuto trendu Lenka Sazmová, Account Director Ipsos Public Affairs.

Pro 64 % Čechů je při nákupu potravin důležité, zda je produkt vyroben z českých surovin. Kromě toho, že jsou tyto produkty považovány za kvalitní, je častou motivací také chuť podpořit lokálního dodavatele (62 %) a potřeba být informován o původu toho, co konzumuji (45 %). Zatímco tedy při nákupu potravin se o původ surovin Češi zajímají, v restauracích se o to 81 % lidí nezajímá, lidé si totiž myslí, že není vhodné se tam na to ptát.

Vlastní plodiny si pěstuje 59 % Čechů, dalších 23 % by o to stálo, ale nemají pro to vhodné prostory. Vlastní produkty si pak doma vyrábí 54 %. Vůbec nejoblíbenější jsou přitom domácí marmelády, džemy a povidla.

V případě jakýchkoliv dotazů kontaktujte kolegyni Andreu Šnejdarovou – andrea.snejdarova@ipsos.com.

Tisková zpráva AMSP ČR k výzkumu

Detailní výsledky výzkumu agentury Ipsos: Jak vnímají zákazníci lokální producenty a pěstitele? – září 2016


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Češi fandí lokálním potravinám, v restauracích se ale na jejich původ neptají

5.10.2016

 

Výzkum agentury Ipsos realizovaný v září tohoto roku pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) přinesl unikátní a zajímavá zjištění o postojích Čechů k českým surovinám a potravinám.

Ukázalo se, že přestože v prodeji potravin nadále výrazně dominují super- a hypermarkety, některý z lokálních obchůdků navštěvují alespoň občas tři čtvrtiny Čechů, farmářské a regionální trhy a maloobchody pak více než třetina.

„Zájem o potraviny českého původu je podle všeho dán také tím, že právě při výběru potravin čím dál tím více hledíme na kvalitu a nekupujeme produkty jen proto, že jsou levné. A tím, že 8 z 10 lidí, kteří už někdy vyzkoušeli například farmářské trhy, hodnotí zde nabízené produkty jako kvalitnější než zboží ze supermarketů, se pro mnohé lokální producenti a prodejci stávají preferovanou volbou,“ dodává k tomuto trendu Lenka Sazmová, Account Director Ipsos Public Affairs.

Pro 64 % Čechů je při nákupu potravin důležité, zda je produkt vyroben z českých surovin. Kromě toho, že jsou tyto produkty považovány za kvalitní, je častou motivací také chuť podpořit lokálního dodavatele (62 %) a potřeba být informován o původu toho, co konzumuji (45 %). Zatímco tedy při nákupu potravin se o původ surovin Češi zajímají, v restauracích se o to 81 % lidí nezajímá, lidé si totiž myslí, že není vhodné se tam na to ptát.

Vlastní plodiny si pěstuje 59 % Čechů, dalších 23 % by o to stálo, ale nemají pro to vhodné prostory. Vlastní produkty si pak doma vyrábí 54 %. Vůbec nejoblíbenější jsou přitom domácí marmelády, džemy a povidla.

V případě jakýchkoliv dotazů kontaktujte kolegyni Andreu Šnejdarovou – andrea.snejdarova@ipsos.com.

Tisková zpráva AMSP ČR k výzkumu

Detailní výsledky výzkumu agentury Ipsos: Jak vnímají zákazníci lokální producenty a pěstitele? – září 2016


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Češi fandí lokálním potravinám, v restauracích se ale na jejich původ neptají

5.10.2016

 

Výzkum agentury Ipsos realizovaný v září tohoto roku pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) přinesl unikátní a zajímavá zjištění o postojích Čechů k českým surovinám a potravinám.

Ukázalo se, že přestože v prodeji potravin nadále výrazně dominují super- a hypermarkety, některý z lokálních obchůdků navštěvují alespoň občas tři čtvrtiny Čechů, farmářské a regionální trhy a maloobchody pak více než třetina.

„Zájem o potraviny českého původu je podle všeho dán také tím, že právě při výběru potravin čím dál tím více hledíme na kvalitu a nekupujeme produkty jen proto, že jsou levné. A tím, že 8 z 10 lidí, kteří už někdy vyzkoušeli například farmářské trhy, hodnotí zde nabízené produkty jako kvalitnější než zboží ze supermarketů, se pro mnohé lokální producenti a prodejci stávají preferovanou volbou,“ dodává k tomuto trendu Lenka Sazmová, Account Director Ipsos Public Affairs.

Pro 64 % Čechů je při nákupu potravin důležité, zda je produkt vyroben z českých surovin. Kromě toho, že jsou tyto produkty považovány za kvalitní, je častou motivací také chuť podpořit lokálního dodavatele (62 %) a potřeba být informován o původu toho, co konzumuji (45 %). Zatímco tedy při nákupu potravin se o původ surovin Češi zajímají, v restauracích se o to 81 % lidí nezajímá, lidé si totiž myslí, že není vhodné se tam na to ptát.

Vlastní plodiny si pěstuje 59 % Čechů, dalších 23 % by o to stálo, ale nemají pro to vhodné prostory. Vlastní produkty si pak doma vyrábí 54 %. Vůbec nejoblíbenější jsou přitom domácí marmelády, džemy a povidla.

V případě jakýchkoliv dotazů kontaktujte kolegyni Andreu Šnejdarovou – andrea.snejdarova@ipsos.com.

Tisková zpráva AMSP ČR k výzkumu

Detailní výsledky výzkumu agentury Ipsos: Jak vnímají zákazníci lokální producenty a pěstitele? – září 2016


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Tvorba webových stránek E-solutions.cz

IPSOS s.r.o - výzkumná agentura