Mystery Shopping patří dnes mezi nejžádanější výzkumné metody

09.03.2015

Mystery Shopping je, převedeno na lidský věk, dědečkem, protože vznikl před více než 70 lety v USA. Tehdy sloužil převážně k odhalení nepoctivých zaměstnanců v bankách a obchodech a prováděli ho převážně soukromí detektivové, dnes slouží hlavně ke kontrole interních procesů ve firmě a ke sledování konkurence.

Je důležitý zejména pro společnosti, které mají síť poboček, a chtějí kontrolovat, zda se dodržuje jednotná filosofie společnosti, firemní standardy obsluhy, zda zákazníci dostávají na všech pobočkách služby nebo servis na stejné úrovni. Mystery Shopping slouží vedle sledování konkurence také pro zisk benchmarků v daném odvětví. Umí odhalit nejenom nedostatky prodejního personálu, ale také chyby a nesrovnalosti v interních procesech firmy.

Mystery Shoppingu se dnes v ČR věnuje několik desítek agentur, takže jednou ze základních otázek pro zadavatele výzkumu je „jak najít toho správného dodavatele pro Mystery Shopping program, jak poznám kvalitní Mystery Shopping agenturu?“.

Nejjednodušším a nejspolehlivějším kritériem jsou reference, složení portfolia klientů a objem realizovaných mystery hodnocení za rok. Jsou agentury, které mají pouze několik klientů, realizují max. stovky hodnocení ročně. Ale jsou i takové, které mají vlastní síť mystery shopperů a realizují několik desítek tisíc hodnocení za rok, např. Ipsos v roce 2014 provedl 37 000 mystery hodnocení.

Co by měla splňovat kvalitní Mystery Shopping agentura i o tom, jaké jsou formy mystery shoppingu se dočtete v přiloženém článku Barbary Hrabalové, který vyšel v únorovém čísle časopisu Firemní obchod. Řadu dalších zajímavých informací o mystery shoppingu najdete na našem speciálním mystery webu www.mysteryshopping.cz.

Další informace naleznete ZDE.


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Mystery Shopping patří dnes mezi nejžádanější výzkumné metody

09.03.2015

Mystery Shopping je, převedeno na lidský věk, dědečkem, protože vznikl před více než 70 lety v USA. Tehdy sloužil převážně k odhalení nepoctivých zaměstnanců v bankách a obchodech a prováděli ho převážně soukromí detektivové, dnes slouží hlavně ke kontrole interních procesů ve firmě a ke sledování konkurence.

Je důležitý zejména pro společnosti, které mají síť poboček, a chtějí kontrolovat, zda se dodržuje jednotná filosofie společnosti, firemní standardy obsluhy, zda zákazníci dostávají na všech pobočkách služby nebo servis na stejné úrovni. Mystery Shopping slouží vedle sledování konkurence také pro zisk benchmarků v daném odvětví. Umí odhalit nejenom nedostatky prodejního personálu, ale také chyby a nesrovnalosti v interních procesech firmy.

Mystery Shoppingu se dnes v ČR věnuje několik desítek agentur, takže jednou ze základních otázek pro zadavatele výzkumu je „jak najít toho správného dodavatele pro Mystery Shopping program, jak poznám kvalitní Mystery Shopping agenturu?“.

Nejjednodušším a nejspolehlivějším kritériem jsou reference, složení portfolia klientů a objem realizovaných mystery hodnocení za rok. Jsou agentury, které mají pouze několik klientů, realizují max. stovky hodnocení ročně. Ale jsou i takové, které mají vlastní síť mystery shopperů a realizují několik desítek tisíc hodnocení za rok, např. Ipsos v roce 2014 provedl 37 000 mystery hodnocení.

Co by měla splňovat kvalitní Mystery Shopping agentura i o tom, jaké jsou formy mystery shoppingu se dočtete v přiloženém článku Barbary Hrabalové, který vyšel v únorovém čísle časopisu Firemní obchod. Řadu dalších zajímavých informací o mystery shoppingu najdete na našem speciálním mystery webu www.mysteryshopping.cz.

Další informace naleznete ZDE.


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Mystery Shopping patří dnes mezi nejžádanější výzkumné metody

09.03.2015

Mystery Shopping je, převedeno na lidský věk, dědečkem, protože vznikl před více než 70 lety v USA. Tehdy sloužil převážně k odhalení nepoctivých zaměstnanců v bankách a obchodech a prováděli ho převážně soukromí detektivové, dnes slouží hlavně ke kontrole interních procesů ve firmě a ke sledování konkurence.

Je důležitý zejména pro společnosti, které mají síť poboček, a chtějí kontrolovat, zda se dodržuje jednotná filosofie společnosti, firemní standardy obsluhy, zda zákazníci dostávají na všech pobočkách služby nebo servis na stejné úrovni. Mystery Shopping slouží vedle sledování konkurence také pro zisk benchmarků v daném odvětví. Umí odhalit nejenom nedostatky prodejního personálu, ale také chyby a nesrovnalosti v interních procesech firmy.

Mystery Shoppingu se dnes v ČR věnuje několik desítek agentur, takže jednou ze základních otázek pro zadavatele výzkumu je „jak najít toho správného dodavatele pro Mystery Shopping program, jak poznám kvalitní Mystery Shopping agenturu?“.

Nejjednodušším a nejspolehlivějším kritériem jsou reference, složení portfolia klientů a objem realizovaných mystery hodnocení za rok. Jsou agentury, které mají pouze několik klientů, realizují max. stovky hodnocení ročně. Ale jsou i takové, které mají vlastní síť mystery shopperů a realizují několik desítek tisíc hodnocení za rok, např. Ipsos v roce 2014 provedl 37 000 mystery hodnocení.

Co by měla splňovat kvalitní Mystery Shopping agentura i o tom, jaké jsou formy mystery shoppingu se dočtete v přiloženém článku Barbary Hrabalové, který vyšel v únorovém čísle časopisu Firemní obchod. Řadu dalších zajímavých informací o mystery shoppingu najdete na našem speciálním mystery webu www.mysteryshopping.cz.

Další informace naleznete ZDE.


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Tvorba webových stránek E-solutions.cz

IPSOS s.r.o - výzkumná agentura