NewMR 2016 - online festival o výzkumu trhu

16.2.2016

V rámci únorového online festivalu NewMR 2016 (1. – 5. 2.) proběhla i prezentace našich kolegů z globální centrály Ipsosu. Její název zněl „Getting to Great Research Stories“.

Přiznejme si, že storytelling jako takový je v posledních letech tak trochu fetišem napříč celou řadou oborů. Jako samozřejmost ho dávno bereme v reklamě na odstraňovač skvrn nebo pivo, v článcích o zdravějším životě díky odšťavňovači nebo máslu s nižším obsahem tuku, i na webových stránkách restaurace nebo výrobce aut. Ale ve výzkumné zprávě?

Má tabulka příběh?

Vyprávění příběhu je totiž cesta k tomu, aby lidé poslouchali, co chceme říct, aby je to zaujalo a tedy si to zapamatovali. Příběh, který vyprávíme, ale rozhodně nesmí být mimo.

Najít příběh totiž neznamená fabulovat. Základy musí pevně stát v realitě. V datech, zjištěních a insightech, které nalezneme právě prostřednictvím kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu. V insightech, které by v ideálním případě měly stát na začátku tvorby každé reklamy, videa, článku nebo webových stránek.

Když se vrátíme na začátek…

Dá se příběh vytvořit z jakýchkoli dat? S trochou fantazie určitě, ale pak to nemá smysl. Ještě předtím než začneme zpovídat prvního respondenta, musíme jasně vědět, co je problém nebo otázka, na kterou hledáme odpověď. Co potřebujeme zjistit, jaké jsou očekávané kroky, které se mají na základě výsledků výzkumu stát.

Výstup, který přináší odpovědi na otázky, na které se nikdo neptal, protože nejsou v daném případě k ničemu dobré, je k ničemu… Výstup, který žádoucí odpovědi přináší, ale nikdo je v něm nenajde, protože mu nerozumí, je úplně stejně k ničemu. A nikdo nechce platit za práci, která je k ničemu, ani dělat práci, která je k ničemu.

Takže jak na to?

Allyson Leavy a Douwe Rademaker z centrály Ipsosu popisují, že hlavním cílem je výsledky podat co nejjednodušeji a nejlogičtěji. A přemýšlet bychom měli nejen nad tím, co konkrétní číslo pro konkrétní byznys znamená (insight), ale také nad tím, jak tyto insighty nejlépe vyjádřit slovy. Vyjádřit je tak, aby dávaly smysl a byly pochopitelné. A pochopitelné neznamená zjednodušené, znamená to srozumitelné, mající smysl v rámci širšího kontextu, v rámci toho, co už o daném byznysu klienta víme.

Nehromadit vedle sebe fakta, ale udělat krok zpátky a říct si, co není důležité nebo je samozřejmé a můžeme tedy úplně vynechat. Co je příčina a co důsledek. Co vše hovoří pro, ale co třeba proti a čím to je.

Výstup, který zjištění shrnuje, musí být inspirativní a snadno šiřitelný. Kromě klasické prezentace v powerpointu, která je samozřejmě mnohdy nezbytná, může jít o infografiku, booklet s hlavními závěry a ilustračními fotografiemi, video (i když třeba naprosto amatérské) nebo netradiční osobní prezentaci, které se můžou zúčastnit i konkrétní vybraní respondenti, každý zase s tím svým příběhem…

Jejich příspěvek si můžete pustit ZDE.

Pro více informací pište na adresu: kristyna.vyslouzilova@ipsos.com

Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

NewMR 2016 - online festival o výzkumu trhu

16.2.2016

V rámci únorového online festivalu NewMR 2016 (1. – 5. 2.) proběhla i prezentace našich kolegů z globální centrály Ipsosu. Její název zněl „Getting to Great Research Stories“.

Přiznejme si, že storytelling jako takový je v posledních letech tak trochu fetišem napříč celou řadou oborů. Jako samozřejmost ho dávno bereme v reklamě na odstraňovač skvrn nebo pivo, v článcích o zdravějším životě díky odšťavňovači nebo máslu s nižším obsahem tuku, i na webových stránkách restaurace nebo výrobce aut. Ale ve výzkumné zprávě?

Má tabulka příběh?

Vyprávění příběhu je totiž cesta k tomu, aby lidé poslouchali, co chceme říct, aby je to zaujalo a tedy si to zapamatovali. Příběh, který vyprávíme, ale rozhodně nesmí být mimo.

Najít příběh totiž neznamená fabulovat. Základy musí pevně stát v realitě. V datech, zjištěních a insightech, které nalezneme právě prostřednictvím kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu. V insightech, které by v ideálním případě měly stát na začátku tvorby každé reklamy, videa, článku nebo webových stránek.

Když se vrátíme na začátek…

Dá se příběh vytvořit z jakýchkoli dat? S trochou fantazie určitě, ale pak to nemá smysl. Ještě předtím než začneme zpovídat prvního respondenta, musíme jasně vědět, co je problém nebo otázka, na kterou hledáme odpověď. Co potřebujeme zjistit, jaké jsou očekávané kroky, které se mají na základě výsledků výzkumu stát.

Výstup, který přináší odpovědi na otázky, na které se nikdo neptal, protože nejsou v daném případě k ničemu dobré, je k ničemu… Výstup, který žádoucí odpovědi přináší, ale nikdo je v něm nenajde, protože mu nerozumí, je úplně stejně k ničemu. A nikdo nechce platit za práci, která je k ničemu, ani dělat práci, která je k ničemu.

Takže jak na to?

Allyson Leavy a Douwe Rademaker z centrály Ipsosu popisují, že hlavním cílem je výsledky podat co nejjednodušeji a nejlogičtěji. A přemýšlet bychom měli nejen nad tím, co konkrétní číslo pro konkrétní byznys znamená (insight), ale také nad tím, jak tyto insighty nejlépe vyjádřit slovy. Vyjádřit je tak, aby dávaly smysl a byly pochopitelné. A pochopitelné neznamená zjednodušené, znamená to srozumitelné, mající smysl v rámci širšího kontextu, v rámci toho, co už o daném byznysu klienta víme.

Nehromadit vedle sebe fakta, ale udělat krok zpátky a říct si, co není důležité nebo je samozřejmé a můžeme tedy úplně vynechat. Co je příčina a co důsledek. Co vše hovoří pro, ale co třeba proti a čím to je.

Výstup, který zjištění shrnuje, musí být inspirativní a snadno šiřitelný. Kromě klasické prezentace v powerpointu, která je samozřejmě mnohdy nezbytná, může jít o infografiku, booklet s hlavními závěry a ilustračními fotografiemi, video (i když třeba naprosto amatérské) nebo netradiční osobní prezentaci, které se můžou zúčastnit i konkrétní vybraní respondenti, každý zase s tím svým příběhem…

Jejich příspěvek si můžete pustit ZDE.

Pro více informací pište na adresu: kristyna.vyslouzilova@ipsos.com

Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

NewMR 2016 - online festival o výzkumu trhu

16.2.2016

V rámci únorového online festivalu NewMR 2016 (1. – 5. 2.) proběhla i prezentace našich kolegů z globální centrály Ipsosu. Její název zněl „Getting to Great Research Stories“.

Přiznejme si, že storytelling jako takový je v posledních letech tak trochu fetišem napříč celou řadou oborů. Jako samozřejmost ho dávno bereme v reklamě na odstraňovač skvrn nebo pivo, v článcích o zdravějším životě díky odšťavňovači nebo máslu s nižším obsahem tuku, i na webových stránkách restaurace nebo výrobce aut. Ale ve výzkumné zprávě?

Má tabulka příběh?

Vyprávění příběhu je totiž cesta k tomu, aby lidé poslouchali, co chceme říct, aby je to zaujalo a tedy si to zapamatovali. Příběh, který vyprávíme, ale rozhodně nesmí být mimo.

Najít příběh totiž neznamená fabulovat. Základy musí pevně stát v realitě. V datech, zjištěních a insightech, které nalezneme právě prostřednictvím kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu. V insightech, které by v ideálním případě měly stát na začátku tvorby každé reklamy, videa, článku nebo webových stránek.

Když se vrátíme na začátek…

Dá se příběh vytvořit z jakýchkoli dat? S trochou fantazie určitě, ale pak to nemá smysl. Ještě předtím než začneme zpovídat prvního respondenta, musíme jasně vědět, co je problém nebo otázka, na kterou hledáme odpověď. Co potřebujeme zjistit, jaké jsou očekávané kroky, které se mají na základě výsledků výzkumu stát.

Výstup, který přináší odpovědi na otázky, na které se nikdo neptal, protože nejsou v daném případě k ničemu dobré, je k ničemu… Výstup, který žádoucí odpovědi přináší, ale nikdo je v něm nenajde, protože mu nerozumí, je úplně stejně k ničemu. A nikdo nechce platit za práci, která je k ničemu, ani dělat práci, která je k ničemu.

Takže jak na to?

Allyson Leavy a Douwe Rademaker z centrály Ipsosu popisují, že hlavním cílem je výsledky podat co nejjednodušeji a nejlogičtěji. A přemýšlet bychom měli nejen nad tím, co konkrétní číslo pro konkrétní byznys znamená (insight), ale také nad tím, jak tyto insighty nejlépe vyjádřit slovy. Vyjádřit je tak, aby dávaly smysl a byly pochopitelné. A pochopitelné neznamená zjednodušené, znamená to srozumitelné, mající smysl v rámci širšího kontextu, v rámci toho, co už o daném byznysu klienta víme.

Nehromadit vedle sebe fakta, ale udělat krok zpátky a říct si, co není důležité nebo je samozřejmé a můžeme tedy úplně vynechat. Co je příčina a co důsledek. Co vše hovoří pro, ale co třeba proti a čím to je.

Výstup, který zjištění shrnuje, musí být inspirativní a snadno šiřitelný. Kromě klasické prezentace v powerpointu, která je samozřejmě mnohdy nezbytná, může jít o infografiku, booklet s hlavními závěry a ilustračními fotografiemi, video (i když třeba naprosto amatérské) nebo netradiční osobní prezentaci, které se můžou zúčastnit i konkrétní vybraní respondenti, každý zase s tím svým příběhem…

Jejich příspěvek si můžete pustit ZDE.

Pro více informací pište na adresu: kristyna.vyslouzilova@ipsos.com

Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Tvorba webových stránek E-solutions.cz

IPSOS s.r.o - výzkumná agentura