Společenská odpovědnost firem ovlivňuje lidi při jejich doporučování a rozhodování

24.04.2017

 

Podle aktuálního výzkumu agentury Ipsos se stále více Čechů zajímá o aktivity firem z hlediska CSR – společenské odpovědnosti. 35% populace si spontánně vybaví konkrétní společensky odpovědnou firmu, před rokem to bylo jenom 24%. Odpovědnou firmu jsou pak lidé 2-3x ochotnější doporučit svému okolí, než firmu, kterou vnímají jako společensky neodpovědnou.

A od pozitivního doporučení ke konkrétnímu vlivu na rozhodnutí o nákupu produktu či služby je už jenom krůček. Firmy v CSR dnes nevidí jen charitu, ale snaží se o co nejužší propojení společenské odpovědnosti se svým oborem. To totiž očekává i populace, že se firmy budou přednostně věnovat tomu, k čemu mají nejblíže, co nejvíce ovlivňují či čemu rozumí.

Ze studie Ipsos CSR & Reputation Research vyplývá mj., že lidem není jedno, co se děje kolem nich. Opět narostl počet těch, pro které je důležité, zda se jejich zaměstnavatel chová společensky odpovědně (uvedlo to 79% lidí, před rokem to bylo o 3% body méně). To určitě v dnešní době, plné nedostatků různých pracovních sil, není zanedbatelné. Rovněž v rámci rozhodovacího procesu při nákupu produktů či služeb má společenská odpovědnost větší význam než před rokem (61 %, před rokem to bylo 55%).

Velké firmy by se měly hlavně chovat férově ke svým zaměstnancům a chránit životní prostředí, to jsou nejčastěji uváděná očekávání lidí od aktivit velkých firem na poli CSR. Zejména mladší lidé vítají logicky také aktivity, které se týkají vzdělávání.

Co by měly velké firmy v rámci CSR nejvíce podporovat?

Zdroj: Ipsos CSR & Reputation Research 2016, listopad 2016, n=1009

Do projektu se v roce 2016 zapojily společnosti – Česká spořitelna, E.ON, GSK, Komerční banka, O2, ŠKODA AUTO a Vodafone, jejichž zástupci se vyjádřili k tématu v přiložené tiskové zprávě.

Markéta Sodomková,  CSR a projektová manažerka, Česká spořitelna

Dagmar Schusserová, CSR Manager, E.ON Česká republika

Lenka Břeská, CSR & PA Manager, GSK

Zuzana Čepelková, Sponsorship & CSR Manager, Komerční banka

Marie Mališková, CSR & Sponzoring, O2 Czech Republic

Michal Kadera, External Affairs Director, ŠKODA AUTO

Adriana Dergam, Head of Corporate Communication, Vodafone Czech Republic

Cílem projektu CSR & Reputation Research je zanalyzovat jednotlivé oblasti CSR, vnímání CSR aktivit a jejich vliv na reputaci firem, a to jak podle názorů populace, tak expertní veřejnosti v ČR. Projekt je realizován od r. 2010 a umožňuje časové porovnání. V r. 2017 proběhne projekt opět v posledním čtvrtletí roku.

Další informace o projektu naleznete ZDE.

V případě jakýchkoliv dotazů nebo zájmu o zapojení do projektu nám, prosím, napište.

Přílohy:

Tisková zpráva Ipsos z 24. 4. 2017

Ipsos CSR Reputation Research 2016 vybrané výsledky z veřejné části výzkumu


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Společenská odpovědnost firem ovlivňuje lidi při jejich doporučování a rozhodování

24.04.2017

 

Podle aktuálního výzkumu agentury Ipsos se stále více Čechů zajímá o aktivity firem z hlediska CSR – společenské odpovědnosti. 35% populace si spontánně vybaví konkrétní společensky odpovědnou firmu, před rokem to bylo jenom 24%. Odpovědnou firmu jsou pak lidé 2-3x ochotnější doporučit svému okolí, než firmu, kterou vnímají jako společensky neodpovědnou.

A od pozitivního doporučení ke konkrétnímu vlivu na rozhodnutí o nákupu produktu či služby je už jenom krůček. Firmy v CSR dnes nevidí jen charitu, ale snaží se o co nejužší propojení společenské odpovědnosti se svým oborem. To totiž očekává i populace, že se firmy budou přednostně věnovat tomu, k čemu mají nejblíže, co nejvíce ovlivňují či čemu rozumí.

Ze studie Ipsos CSR & Reputation Research vyplývá mj., že lidem není jedno, co se děje kolem nich. Opět narostl počet těch, pro které je důležité, zda se jejich zaměstnavatel chová společensky odpovědně (uvedlo to 79% lidí, před rokem to bylo o 3% body méně). To určitě v dnešní době, plné nedostatků různých pracovních sil, není zanedbatelné. Rovněž v rámci rozhodovacího procesu při nákupu produktů či služeb má společenská odpovědnost větší význam než před rokem (61 %, před rokem to bylo 55%).

Velké firmy by se měly hlavně chovat férově ke svým zaměstnancům a chránit životní prostředí, to jsou nejčastěji uváděná očekávání lidí od aktivit velkých firem na poli CSR. Zejména mladší lidé vítají logicky také aktivity, které se týkají vzdělávání.

Co by měly velké firmy v rámci CSR nejvíce podporovat?

Zdroj: Ipsos CSR & Reputation Research 2016, listopad 2016, n=1009

Do projektu se v roce 2016 zapojily společnosti – Česká spořitelna, E.ON, GSK, Komerční banka, O2, ŠKODA AUTO a Vodafone, jejichž zástupci se vyjádřili k tématu v přiložené tiskové zprávě.

Markéta Sodomková,  CSR a projektová manažerka, Česká spořitelna

Dagmar Schusserová, CSR Manager, E.ON Česká republika

Lenka Břeská, CSR & PA Manager, GSK

Zuzana Čepelková, Sponsorship & CSR Manager, Komerční banka

Marie Mališková, CSR & Sponzoring, O2 Czech Republic

Michal Kadera, External Affairs Director, ŠKODA AUTO

Adriana Dergam, Head of Corporate Communication, Vodafone Czech Republic

Cílem projektu CSR & Reputation Research je zanalyzovat jednotlivé oblasti CSR, vnímání CSR aktivit a jejich vliv na reputaci firem, a to jak podle názorů populace, tak expertní veřejnosti v ČR. Projekt je realizován od r. 2010 a umožňuje časové porovnání. V r. 2017 proběhne projekt opět v posledním čtvrtletí roku.

Další informace o projektu naleznete ZDE.

V případě jakýchkoliv dotazů nebo zájmu o zapojení do projektu nám, prosím, napište.

Přílohy:

Tisková zpráva Ipsos z 24. 4. 2017

Ipsos CSR Reputation Research 2016 vybrané výsledky z veřejné části výzkumu


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Společenská odpovědnost firem ovlivňuje lidi při jejich doporučování a rozhodování

24.04.2017

 

Podle aktuálního výzkumu agentury Ipsos se stále více Čechů zajímá o aktivity firem z hlediska CSR – společenské odpovědnosti. 35% populace si spontánně vybaví konkrétní společensky odpovědnou firmu, před rokem to bylo jenom 24%. Odpovědnou firmu jsou pak lidé 2-3x ochotnější doporučit svému okolí, než firmu, kterou vnímají jako společensky neodpovědnou.

A od pozitivního doporučení ke konkrétnímu vlivu na rozhodnutí o nákupu produktu či služby je už jenom krůček. Firmy v CSR dnes nevidí jen charitu, ale snaží se o co nejužší propojení společenské odpovědnosti se svým oborem. To totiž očekává i populace, že se firmy budou přednostně věnovat tomu, k čemu mají nejblíže, co nejvíce ovlivňují či čemu rozumí.

Ze studie Ipsos CSR & Reputation Research vyplývá mj., že lidem není jedno, co se děje kolem nich. Opět narostl počet těch, pro které je důležité, zda se jejich zaměstnavatel chová společensky odpovědně (uvedlo to 79% lidí, před rokem to bylo o 3% body méně). To určitě v dnešní době, plné nedostatků různých pracovních sil, není zanedbatelné. Rovněž v rámci rozhodovacího procesu při nákupu produktů či služeb má společenská odpovědnost větší význam než před rokem (61 %, před rokem to bylo 55%).

Velké firmy by se měly hlavně chovat férově ke svým zaměstnancům a chránit životní prostředí, to jsou nejčastěji uváděná očekávání lidí od aktivit velkých firem na poli CSR. Zejména mladší lidé vítají logicky také aktivity, které se týkají vzdělávání.

Co by měly velké firmy v rámci CSR nejvíce podporovat?

Zdroj: Ipsos CSR & Reputation Research 2016, listopad 2016, n=1009

Do projektu se v roce 2016 zapojily společnosti – Česká spořitelna, E.ON, GSK, Komerční banka, O2, ŠKODA AUTO a Vodafone, jejichž zástupci se vyjádřili k tématu v přiložené tiskové zprávě.

Markéta Sodomková,  CSR a projektová manažerka, Česká spořitelna

Dagmar Schusserová, CSR Manager, E.ON Česká republika

Lenka Břeská, CSR & PA Manager, GSK

Zuzana Čepelková, Sponsorship & CSR Manager, Komerční banka

Marie Mališková, CSR & Sponzoring, O2 Czech Republic

Michal Kadera, External Affairs Director, ŠKODA AUTO

Adriana Dergam, Head of Corporate Communication, Vodafone Czech Republic

Cílem projektu CSR & Reputation Research je zanalyzovat jednotlivé oblasti CSR, vnímání CSR aktivit a jejich vliv na reputaci firem, a to jak podle názorů populace, tak expertní veřejnosti v ČR. Projekt je realizován od r. 2010 a umožňuje časové porovnání. V r. 2017 proběhne projekt opět v posledním čtvrtletí roku.

Další informace o projektu naleznete ZDE.

V případě jakýchkoliv dotazů nebo zájmu o zapojení do projektu nám, prosím, napište.

Přílohy:

Tisková zpráva Ipsos z 24. 4. 2017

Ipsos CSR Reputation Research 2016 vybrané výsledky z veřejné části výzkumu


Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Tvorba webových stránek E-solutions.cz

IPSOS s.r.o - výzkumná agentura